ריקוד החרדות
מריקוד החרדות לריקוד שמחת החיים
בדרך לאושר מוותרים על הסבל
"אני לא טוב כמו אחרים, אני לעולם לא אצליח, לא אוהבים אותי, אני אף פעם לא אעשה כסף, אני מפחד לבקש העלאת משכורת מהבוס, לא מגיע לי, " וכולי וכולי.. כל הדברים הקשים והמגבילים שאנו אומרים על עצמנו. כשאנו מסתכלים לעתיד, אמירות ש"מסבירות" לכאורה לעצמנו, למה אנחנו לא טובים ומצליחים כמו האחרים שכן הצליחו. למעשה אנחנו כבר יודעים שנכשל והאמירות האלו מתנגנות לנו במוח, בליווי מחול החרבות של חצ'טוריאן, בעוצמה הולכת ומתגברת. מכיוון שלגבינו אמירות אלו הינן האמת הרי שהאמת הזו מונעת מאיתנו לחיות את החיים שאנחנו כל כך רוצים שיהיו לנו.
לכאורה אנו נידונים להמשיך לסבול, אבל זה לא בהכרח כך. מחול החרדות שלנו, מורכב מאמירות שאינן משקפות את המציאות, הן סיפורים לא אמיתיים ומפחידים, שמנהלים אותנו. הם מנהלים אותנו כי המוסיקה של מחול החרדות, מחרישה כל חשיבה אפשרית אחרת ומקדמת. אנו חושבים שהם אמיתיים, למרות שהם סיפורים מומצאים. הרי לו נולדנו בסביבה אחרת, להורים אחרים ולמצב כלכלי אחר, היו לנו סיפורים אחרים, אולי טובים ואולי קשים יותר.
סיפורים אלו מפחידים ומייאשים וגורמים לחרדות שאנו חווים. כשאנו חווים חרדות, אנו כבר לא בשליטה על מה שקורה לנו, החרדות משתלטות ומנהלות אותנו ואנו "רוקדים את ריקוד החרדות" כאוטומטים, בלי יכולת לעצור. אנו נלחמים בכל העולם, כי אנו פגועים, בורחים מהמציאות ומאחריות או פשוט קופאים ולא מסוגלים להיות בפעולה. כך נראה הסבל האנושי.
אבל אם אנו חיים סיפורים שמאמללים אותנו והסיפורים אינם אמיתיים, הרי שאם היתה אפשרות להחליף את הסיפורים הקשים, בסיפורים מקדמים, יכולנו "להחליש את המוזיקה" שגורמת לנו לסבל, להתגבר על החרדות ולחיות חיים של עוצמה. ריקוד החרדות, יכול להפוך לריקוד של שמחת חיים ואושר.
ההבנה הזו היא תמצית המודעות. כשאנו מבינים שאנו חיים סיפור "תוקע" ושאנו רוצים סיפור שיקדם אותנו, אנו יכולים להתחיל בתהליך של עדכון הסיפורים והתגברות על חרדות. כך אנו פותחים את הדלת לאושר להופיע.
התהליך של החלפת סיפור מגביל וגורם לסבל, בסיפור מקדם, הוא תהליך של מודעות למצב הקיים ובו בזמן במצב שיכול להיות קיים עבורו, אם יוכל להחליף את הסיפור. הכרת המתאמן בכאב הגדול, שהסיפור שלו גורם ל כשהוא "תחת השפעת המוזיקה" של מחול החרדות, מול השמחה ותחושת העוצמה שמובטחת, אם יצליח להחליף את הסיפור, היא מנוע רב עוצמה בדרך להשגת המטרה האימונית.
קיימות שתי דרישות חשובות מאד, שאני מקפיד עליהן הקפדה יתרה, כדי שהתהליך יתאפשר:
· לפני הכל, יש צורך לבנות אמון של המתאמן במאמן. בלי זה, המתאמן לא ימסור את המידע החיוני כל כך להצלחה. והשינוי לא יתרחש.
· המאמן חייב לוודא שהמתאמן מסוגל להתחייב לאימון. אם הוא לא מסוגל לכך, יש לעבוד קודם כל על היכולת של המתאמן להיות מחויב. בלי זה, השינוי לא יהיה בר קיימא והתוצאה לא תהיה טרנספורמטיבית.
במונח טרנספורמציה הכוונה היא שהסיפור החדש, הופך לחלק מהתודעה של המתאמן ולכן הוא כבר לא יחזור אחורה. הטרנספורמציה הכי מוכרת היא הפעם הראשונה שילד נשאר רכוב על האופניים ללא עזרה. ואחר כך מחזק את היכולת האמירה ש"לעולם לא שוכחים לרכב על אופניים" היא תמצית הטרנספורמציה. אם הטרנספורמציה לא מתממשת, עוצמת השינוי תחלש והמצב ישוב לקדמותו. כמאמן המקדם טרנספורמציה ולא רק שינוי, אני עוסק רבות עם אנשים שעברו שינוי, הוא לא היה טרנספורמטיבי והם חזרו להתחלה. לאחר שהטרנספורמציה התרחשה, הם כבר לא יחזרו למצב הקודם.
אם עולות בכם.ן שאלות לגבי התהליך, אתם מוזמנים.ות לשיחת היכרות של רבע שעה, ללא עלות. אנא התקשרו 0547855144 או רישמו "אני"

כדי לעבור מהרמה התיאורטית, להבנה המעשית של התהליך, אתן דוגמא מחדר האימון הפרטי שלי.
ירדנה, שם בדוי כמובן, הגיעה עם בקשה אימונית "סיימתי קורס דולות וכיום אני יכולה להתחיל לעבוד, אבל אני תקועה, אני מפחדת להיות אחראית על התהליך, למרות שהצלחתי בקורס."
התהליך שירדנה עברה התחיל כמובן ביצירה של אמון. רק בתום התהליך היא גילתה לי שבאימון הראשון, היא הכריחה את בעלה להמתין קרוב מאד, למקרה שהיא תרגיש מאוימת. משהאמון ניבנה, התהליך יכול היה להתקדם.
הדרך בה תהליך האימון התקדם היה כפי שתואר לעיל. קודם כל היא סיפרה מה קורה לה כשהיא חושבת על להתחיל לעבוד. אילו מחשבות עוברות לה בראש ואיך נוצרת תחושת שיתוק. כשבחנו מה גורם לה לתחושת השיתוק, התברר שהיא חוששת שהיא לא מספיק טובה ויכולה לפגוע ביולדת. זו היתה האמירה שגרמה לה לחרדה וחוסר יכולת לפעול.
לאחר ש"חפרנו" גילינו את הבסיס לתחושה שהיא הסיבה לחרדה המשתקת וירדנה מיללה אותה במדויק. ביקשתי שהיא תהיה נוכחת במלואה, לחרדה ולתחושת השיתוק שאוחזת בה וביקשתי שהיא תספר לי, מי זו האשה שאומרת דברים כאלו על עצמה ומהן התכונות שגורמות לכך. ירדנה דיברה על אי אמון ביכולות שלה, חוסר יכולת לפעול, על הפחד להיכשל ועל הערכה עצמית נמוכה. שוב ביקשתי שתהיה נוכחת לכאב שהאמירות האלו גורמות לה. זה אכן עבד והסבל ניכר.
כאן הצעתי לה לראות, מה יקרה אם היא תצליח לוותר על האמירות האלו ולאן היא תוכל להגיע.
"אני אהיה אמיצה, אוהבת את עצמי, מקצועית ואפקטיבית ביציאה לפעולה" היתה התשובה. גם כאן ביקשתי ממנה להיות נוכחת לאפשרויות החדשות ולהרגיש, כאילו והיא כבר שם. התוצאה היתה מרשימה. פניה כאילו ולבשו ארשת חדשה, של שמחה ורוגע. לאחר ששהתה זמן מה בתחושה הזו, שאלתי עד כמה היא רוצה להיות במקום החדש. התשובה המיידית היתה "מאד מאד" "אני לא באמת שומע זאת" אמרתי והיא חזרה על כך, עד שמעתי את ההתלהבות האותנטית שלה והאמנתי לה. היא ממש החליפה את מחול החרדות, במחול החיים הנפלא.
מכאן היא התחייבה לאימון, כדי להשיג את המטרה החדשה של חייה. היא גילתה הרבה מאד אומץ, מחויבות על לעצמה ולתהליך והתהליך האימוני הסתיים במילים שלה "תודה על מסע החיפוש אחר החוזקות שלי. על החיזוק, על הדיוק ועל לחיצת כפתור "הפעל לפעולה".
הסיפורים הישנים והמגבילים, הוחלפו בסיפורים חדשים, מלהיבים ומקדמים. כך נראה שינוי טרנספורמטיבי. החוזקות החדשות שלה, לא יעזבו אותה לעולם.
התקשרו כדי לבחון האם השינוי אצלכם, יכול להתחיל מייד!
למידע נוסף על הדרך הייחודית, בה אני מאמן:
פודקסטים בנושא משמעת ולמידה https://podcastim.org.il/%D7%9E%D7%A9%D7%9E%D7%A2%D7%AA-%D7%9E%D7%AA%D7%95%D7%9A-50-%D7%92%D7%95%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94/
מאמרים שלי בנושא העצמה אישית
https://jokopost.com/author/igef/
הדף המקצועי שלי בפייס בוק , בו תוכלו למצוא חומר נוסף על העצמה אישית ולמידה אפקטיבית
https://www.facebook.com/Yigalefcoach
אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה שלי בפייס בוק
https://www.facebook.com/groups/Learningstrategies.co.il
ולמיטיבי לכת ממש :
הזדמנות עבורכם - אני מזכיר, כי לכל מי שמעוניין, אני מזמין לשיחת היכרות בת רבע שעה, ללא עלות וללא מחויבות.
